< <

<
< <

<

sabah 8.45 gibi Shiv Ganga ekpress Varanasi ye ulasti. sirt cantami yuklenip trenden indim. cikis yolunu ararken yolu gosteren, bir kac adim sonra riksa soforu oldugunu anladigim birinin pesine takilip, gosterdigi guesthouse icime sinince kalacak yer isini halletmis oldum.
guesthouse in sahibi Guatham, bir seyler satacak birini bulmanin mutlulugu ve bu koca ulkede yol iz bilmeyen bir yabanciya yardim etmenin ic huzuruyla ama samimi bir sekilde bana eski adiyla Banaras yani Varanasi hakkinda bilgiler verdi.
biraz dinlendikten sonra buraya biraz isinmak icin Ganj kiyisina inmeye karar verdim.
Varanasi; Ganj in kiyisina kurulmus dunyanin en eski yerlesimlerinden biri. Shiva nin sehri. ve bu nedenle kutsal. olumden sonra tekrar dunyaya gelmemek, gunahlardan arinmak ve reenkarnasyon zincirini kirip ruhlarini ozgur birakmak icin Hindular olulerini burada Ganj in kiyisinda dizilmis Ghat larda yakip kullerini Ganj a serpiyorlar.
Ganj kiyisinda Ghat lar arasinda yurumeye basladim.
nehrin yukselmesine onlem olarak yapilmis dik merdivenler ve birbirine yaslanmis eski ve buyuk yapilar. burasi sanki yuzyillardir hic degismemis. batili kiyafetlerle gezen bir kac turist de olmasa zamanda yolculuk yaptigimi sanacagim.
iki insanin yanyana yuruyemeyecegi kadar dar sokaklar, adeta labirent gibi. her yerde dolasan inekve keciler ve tabi illede kopekler... bir de burada bunlara mayminlar eklendi.
1-2 saat dolasip tezeklere basmamak icin zeybek oynayarak efeler gibi geri dondum.
ogleden sonra bir bisiklet riksa ile anlasarak ilk gunun serefine Monkey Temple ve Shiva ya adanmis bir tapinagi gezdim. Aksam gunes batarken Brahmanlarin atesler ve tutsulerle yaptuklari seremoniyi izlemek icin bir tekne ile ana Ghat olan Dashaswamedth e geldim.
Ganj in kirli sulari nehre birakilmis kaplar icinde yanan mumlarla isil isil aydinlanirken geri donup aksam yemegimi yedim ve yorgum bir vaziyette uyudum.

<

<0Comments:

<

<Yorum Gönder

<