< <

<
< <

<

neden riksa demisler bilmiyorum, bence bu ulkedeki tum araclarin isimleri kamikaze olarak degistirilmeli...

Terasta guzel bir kahvalti. hemde Benaulim den beri cok ozledigim bir tat; banana pancake ve bol sutlu kahve. hemen ardindan dun ayarladigim bir motor riksa ile Sarnath a dogru yola ciktim. trafik o kadar kotu ki.
Hinditan da herhangi bir vasita ile bir yere giderken asla yola bakmamak lazim. yoksa insanin kalbi, midesi ve bilumum butun organlari agzina geliyor.
10-15 km lik bir yolu yarim saatte aldiktan sonra, Varanasi deki Hindu inancinin tersine bir Budist merkezi olan Sarnath a ulastim.
Japon, Cin budist tapinaklarini, arkeoloji muzesini ve ozellikle Budha nin aydinlandiktan sonra ilk dersini verdigine inanilan kutsal alanlari gezdim.
Budizm aslinda Hinduizm den dogup gelisen bir inanc; Budha nin Hindu anne ve babadan dogdugu dusunulurse.
Budist tapinaklari ise Hindu tapinaklarina oranla son derece bakimli ve temiz.

saat 14.00 gibi tekrar Varanasiye geri dondum. oldukca birikmis notlarimi yazabilmek icin bir internet cafe aradim ama maalesef her yer kapaliydi. bugun sanirim bir cesit festival varmis.

biraz ghatler arasinda dolastim. bu arada ganj kiyisinda olu yakma torenini bastan sona izledim ama yurek parcalayici. olen kisinin yakinlari icin inanilmaz aci verici olmali. icime islemedi desem yalan olur.

hava kararmaya baslagindan dolayi kaldigim guesthouse gitmek icin bu defa main road denilen (ana cadde deniliyor ama gormeyin hani) yolu kullanmaya karar verdim. iste Hindistan gercegi; burada da festival konvoyu yolumu kesti. suslenmis filler, traktorler, kamyonlar, son derece yuksek sesli calinan muzikler ve araclarin onunde danseden hindular... nasil renkli anlatamam.
bir sure konvoya takilip onlarla yurudum. yani o kadar zorladilar ki bir bakmisim ben konvoyun ortasinda kendimi muzige kaptirmisim milletle dans ediyorum. ama dedim ya kolumdan falan tutup cektiler yoksa ben sevmem oyle dans falan edeyim, hem yerim dar :)))
saat 9.30 falan oldugunda ben tekrar ac oldugumu farkederek bu defa kararli bir sekilde guesthouse dogru yola ciktim. ciktim cikmasina da bu defa da kayboldum. sokaklar o kadar birbirine benziyor ki ve isiksiz tabi. bir ara korkmadim degil hani. neyse allahtan sadece 45 dakika sonra yolu buldum ama gel de bana sor. tum festival burnumdan geldi :)))

<

<0Comments:

<

<Yorum Gönder

<