< <

<
< <

<

cuma ve c,tesi gunleri Jaipur gezime devam ettim. soyle bir baktigimda aklimda kalan ozellikle dukkanlardaki cesitlilik ve renklilik. her yer sanki bayram yeri gibi rengarenk, suslu ve civil civil. bizim gunluk yasamlarimizda kullandigimiz icimizi karartan renklerin aksine burada insanlar yesil, kirmizi, mavi ve her rengin her tonunu ozgurce kullaniyor. bir de dikkatimi ceken diger konu suse olan duskunluklari. ayak parmaklarindan saclarina kadar her yerlerine bir seyler takistirmakta ustalar. hint kinalarinin unu zaten malum. erkekler de saclarina kina yakiyor ve altin kupelere karsi bir sempatileri var.
c.tesi gunu ev hanimlarinin kendi el sanatlarini sergiledikleri bir carsiyi dolatim. yapiskan esnafin aksine o kadar cana yakinlar ki.
pazar sabahi ise (06.03.2005) tabiki yine siki bir pazarlikla bir riksa ile anlasarak Amber Palace a gittim. burasi hem bir kale hem de bir saray ve kayalarin uzerine insa edilmis.' sanki binbir gece masallarindan firlamis gibi duran etkileyici bir yapi. giristen saraya kadar cikan yolu isterseniz bir fil kiralayarak cikabiliyorsunuz. benim sansima nazli mi nazli ama birazcik cisli bi kizcagiz dustu. fille yolculuk siddetle onerilir :))))
Jaipur
saray ic ice gecmis avlulari, egzotik salonlari ve labirent gibi koridorlari ile bir zamanlarin sasaali yasaminin izlerini tasiyor. yorgun ama keyifli Jipur a dondum.
aksam yapacak baska bir seyim olmadigi icin sinemeya gitmeye karar verdim ancak filmin baslangicindan iki saat once tum biletler bitmis. Bollywood u sanirim delhi de ziyaret edecegim. hemen sinemanin karsisindaki hos bir kafeye gidip bir kahve ve cikolatali pasta ismarladim. burasi da aslinda Hindistan in baska bir yuzu. sokaklarda asla goremediginiz zengin sinif buralarda vakit geciriyor. bagdat caddesindeki kafelerden farksiz. ancak fiyatlar orta sinif (eger varsa) bir Hindunun yanina bile yaklasamayacagi cinsten. hep gelir ucurumundan soz ederiz ya, halimize yatip kalkip sukredeli. sokaktaki yoksul halk kitlesi ile buradaki insanlari karsilastirmaya kalkmak bile akil disi.

yarin yine tren... artik trenlerden sikilmaya basladim. donus yaklasti ya ondan sanirim. bu defa yolculuk Jodhpur a.

<

<0Comments:

<

<Yorum Gönder

<