< <

<
< <

<

yaklasik bir hafadir Jodhpur dayim. 1.5 ayin yorgunlugu artik iyice hissedilir oldu. geri donme vakti de yaklasti. bu aksam icin tren biletim hazir. yolculuk Delhi ye... Jodhpur Hindistan da en keyif aldigim yerlerden biri olarak hatiralarimda yerini alacak. Rajasthan buyulu. inanmayan kendi gelsin gorsun.
Mehrangarh Fort, Umuid Bhavan Palace, Marble Temple... hepsi buranin guzelligine guzellik katiyor.
ozellikle Mehrangarh i sanirim hiz unutmayacagim. Jaipur daki Amber Fort ebni cok etkilemisti ama burada neredeyse dilim tutuldu. kale/saray in ehr bolumunu (icindeki muzeler dahil) numaralandirmislar. giriste odediginiz ucret bir audio tur u da kapsiyor. kulakliginizi alip numaralari takip ediyorsunuz. walkmen uzerinde ilgili numarayi tuskladiginizda o bolumun hikayesini ayrintilari ile dinliyorsunuz. bir kac fotograf cektim ama keske profesyonel olsaydim da buranin buyusunu oldugu gibi yansitabilseydim.
dun ise saat 16:00 dan 20:00 ye kadar vaktimi at uzerinde sehrin sokaklarini dolasarak gecirdim. gunduz Durag Niwas in bahcesinde col cingenelerinin yaptiklari dans gostersi inanilmazdi. dunyadaki tum cingenelerin orijinin Rajasthan oldugu iddia ediliyor. danslari flamenkoya cok benziyor.
bugun vaktimi Jodhpur un cevresindeki colde bulunan bir kac koyu ziyaret ederek gecirdim. yasamlarinin zorluguna ragmen gulumsemeleri hic aklimdan cikmayacak.

eee butun bunlara Durag Niwas in sevimli sahipleri de eklenince; daha ne diyeyim ki. beni her yere tasiyan, goz kulak olan riksa surucusu Bablu, kuzen Bandy, Govind, anne, herkesin sag kolu Krishna ve elbette Wrendra.

<

<0Comments:

<

<Yorum Gönder

<