< <

<
< <

<

"kimell, kimelll" ... 16.02.2005 carsamba sabahi duyup uyandigim ve uyku sersemligi ile bunun benim adim oldugunu anladigim kelime. tabi saf ingiliz ingilizcesi ile.
Kaldigim guesthose daki yan komsularim, 50 li yaslarindaki ingiliz cift saat 9.00 gibi beni uyandirdi. gec kalabilecegimi dusunmusler ve hoscakal demek istemisler.
vedalasmalar' adres degis-tokuslarindan sonra saat 10.30 gibi Madgaon (yeni adi ile Margao) tren istayonuna vardik. bu Hindistandaki ilk tren yolculugum olacak. bu nedenle biraz telas ve biraz da heyecanla panoya asili isim listasinden vagon ve yer numarami kontrol ettikten sonra Ariane ile treni beklemeye basladik. Rajdhani Express 15 dakika gecikme ile istasyona girdi. treni beklerken tanistigimiz Irlanda/Jamaika melezi olan ve bunu dogrulamak icin sanirim irlandali gibi kizil ama zenci gibi kivircik sacli yeni arkadasimiza trende ziyaret sozu vererek yerlerimizi bulduk.
26 saat suren Goa-Delhi yolculugum son derece konforlu gecti. 3 ogun yemek de fiyata dahil ustelik. gece battaniye ve yastik dahi dagittilar. bu arada verdigimiz soz uzerine ziyaret ettigimiz kivircik kizil in ikram ettigi viskileri saymiyorum tabi...



Yeni Delhi de terneden iner inmez korkunc bir kalabalikla karsilastik. saticilar, yakanizi birakmayan riksa-taksi soforleri' otel komisyonculari...
bir taksi ile anlasarak ucuz otellerin bulundugu Pahar Ganj bolgesine geldik. sik sik ineklerle carpisarak ve tukenmez bir sabirla pesinizden ayrilmayan otel komisyoncularini atlatarak kalacagimiz otele vardik.
1 gunluk yolculugun ardindan algigim dus ilac gibi geldi vallaha. aksama dogru Pahar Gaj in bana Kemeralti ni hatirlatan (pisligi ve inekler haric tabi) sokaklarini turladik. Delhi de hava aksamlari oldukca serin. ama bu elbette benim koca bir bardak Banana Lassi icmeme engel olamadi. allahtan Ariane burada yoksa ben kaldigim otele hayatta yanliz donemezdim' yanni yolu bulamazdim. sokaklar o kadar dar ve birbirine benziyor ki. akldi ki internet cafe ye gidip maillerimi kontrol ettikten sonra, onunden 3. kez geciste ancak sokagi bulabildim.

18.02.2004

kaldigim otelde yan odada iki hatun var ve ben bu gece Pahar Ganj katili olacagim. o kadar gurultu yaptilar ki saat 3 e kadar uyuyamadim. sabah 8.30 gibi kalkip kendimi Delhi nin acayip kalabalik, pis ama bir o kadar da enerji dolu ve ilginc sokaklarina attim. Connaught Place den baslayayim dedim ve Nirulas isimli sevimli ve modern bir cafe de kahvalti yaptiktan sonra bir daha Connaught Place den cikamadim :))
cok yorgun oldugum icin ogleden sonra otele donup uyumak istedim. uzaklik yuruyerek 10 dakika falan ama dedim ya yorgunum, bir riksa ya buldum kendime.
motorsiklet riksalar ve taksiler neyse ama beni gercekten derinden etkileyen bisikletli riksalar. Delhi nin yogun hatta Istanbul dan bin beter trafiginde 3-5 km lik bir yolu, bisikletin arkasina monte edilmis kabinde siz otururken goturmeye calisan yoksul Hintliler... hemde 1 USD nin 43 Rupi oldugu bu ulkede, sadece 10 Rupi karsiligi harcanan emek...

bazen galiba sahip olduklarimiza bir kez daha bakmak' ama uzaktan bakmak gerekiyor.

cok onemli not: ilky burcak icin kirmizili gelinlik istemis ama ben ilky e hindistanli bir genc getirecegim. soyyyleee helal sut emmis falan. hani belki capon sevdasindan kurtulur boylece.

<

<3Comments:

<
<Blogger ardasaid...


biz de pahar ganj'dayiz! yarin ogleden sonra jaipur'a hareket etmek gibi bi planimiz var, kaca kadar burada oluruz bilemiyorum.. bu mesaji aldiginizda delhi'den ayrilmamis olursak gorusebiliriz:

9871 671842 - delhi mobil numaram bu, herhangi bir isd'den arayabilirsiniz. sms de alabiliyorum. jaipur'a gittikten sonra oradaki numaram 9828 416743 - tcell hatlarindan sms almiyor bu hat.

gorusmek uzere,

arda
http://colaba.blogspot.com/p>

<11:58 ÖS/a> < 
<
<Anonymous Adsızsaid...

agzina saglik wallahi..ama bu capon sevdasi bitcek gibi gorunmuyor,bu arada resimler superr devam devam..koruyucu kremlerini ihmal etme sydney poitier gibi olmussun :)

sevgiler./p>

<10:05 ÖÖ/a> < 
<
<Blogger Kemalsaid...

<6:52 ÖÖ/a> < 
<

<Yorum Gönder

<