< <

<
< <

<

her gezdigim sehir de yaptigim gibi bugun kaybolma gunumdu. durag-niwas guesthouse, sehrin 1.5 km kadar disinda bu nedenle de merkezdeki saat kulesine kadar tuk tuk (riksa nin buradaki adi) gidip buradan sehrin arar sokaklarina daldim.merkezde bile tek tuk rastladigim yabancilar buradatamamen kayboldu. iste gercek Hindistan buralarda karsiniza cikiyor. pesime takian cocuklar, temizlik yapan kadinlar, mahalle esnafi...
tipik bir col sehri Jodhpur. karsima yuksek duvarli yapilarla cevrilmis, sulari bulanik bir gol cikiyor. uzaktan Jaipur daki gibi yuksek ve kayalik bir tepenin uzerine konumlandirilmis kalenin heybeti seciliyor.
aslinda yalniz oldugum icin biraz urkuyorum ama her gulumsemede korkakligim biraz daha azaliyor. sonunda sehrin ana caddelerinden birine ulasiyorum. vitrinlere bakindiktan sonra saate gozum takiliyor. coktan aksam olmus. eve donme vaktidir.

guesthouse in bahcesinde aksam yemegini yedikten sonra ev sahiplerim beni kolumdan surukleyerek gecenin bir vakti bir hindu tapinagina goturdu. bu gece tanrilari shiva icin onemli bir gunmus. tam anlamadim ama sanirim cok onemli bir gundu cunku olagan disi bir aktivite vardi.
once kalabaligi yarip elimizdeki hindistan cevizi ve cicekleri tanri shiva ya sunduk. cana bir kez vurup kutsal suyla arindiktan sonra tapinagin ic kismina gecip trans halinde ilahiler soyleyen ve muzik yapan bir grubu seyrettik. her yer isiklar, ciceklerle suslenmis ve tiklim tiklim doluydu. oldukca mistik bir geceydi. kamerami pansiyonda unuttugum icin cok uzuldum.
gecenin gec bir vaktinde uykuya dalarken tapinaklardan yukselen ilahiler hala duyuluyordu...

<

<1Comments:

<
<Anonymous Adsızsaid...

<Patent Danışmanı olarak verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz./p>

<11:05 ÖÖ/a> < 
<

<Yorum Gönder

<